• oferty last minute 10 touroperatorów

2014-07-29 11:39:53

Informacje praktyczne, samodzielna odprawa na lotnisku, wymagane dokumenty.

SAMODZIELNA ODPRAWA NA LOTNISKU - KROK PO KROKU


Prosimy przybyć na lotnisko z odpowiednim wyprzedzeniem w stosunku do planowanej godziny startu samolotu –
odprawa zamykana jest na 1 godzinę przed wylotem.

Standardowa droga podróżnego na lotnisku obejmuje:
1. Przybycie do właściwego terminala
2. Uzyskanie informacji o aktualnej godzinie odlotu i numeru stanowiska "check in" na tablicy wylotów lub w informacji
– nr rejsu podany jest na potwierdzeniu rezerwacji wycieczki
3. Odprawa biletowo-bagażowa ("check-in") (pamiętaj o dokumentach, bilecie lub wydruku rezerwacji)
4. Kontrola bezpieczeństwa*
5. Kontrola paszportowa (nie obowiązuje w przypadku podróży w obszarze Schengen)
6. Odszukanie numeru stanowiska wejścia na pokład samolotu („gate”) oraz czas wejścia na pokład („boarding”).

* Wskazówki jak sprawnie przejść kontrolę bezpieczeństwa:
- przygotowując się do kontroli należy umieścić w pojemnikach na taśmociągu urządzenia rentgenowskiego wszelkie przedmioty
metalowe, takie jak klucze, monety, telefony komórkowe, zegarki, paski do spodni z metalowymi klamrami;
- w trakcie podchodzenia do kontroli należy wyjąć z bagażu podręcznego torebkę z umieszczonymi wewnątrz opakowaniami
zawierającymi substancje płynne i umieścić ją w pojemniku wraz z innymi przedmiotami (Przewóz płynów w bagażu kabinowym)
- na taśmociągu urządzenia rentgenowskiego należy umieścić oddzielnie urządzenia elektroniczne np. laptop, aparat fotograficzny etc.
- na taśmociągu urządzenia rentgenowskiego należy umieścić oddzielnie wierzchnie okrycie takie jak: kurtka, marynarka, płaszcz
- zalecamy zapakować wszystkie przedmioty, w tym substancje płynne, które nie są niezbędne w trakcie podróży do bagażu
rejestrowanego (oddawanego do przewozu w luku bagażowym w punkcie check-in)

 

 

 

Dodatkowe informacje nt. warunków przewozu i odprawy dla poszczegółnych linii lotniczych:

 

BAGAŻ REJESTROWANY (TZW. GŁÓWNY)
1. Musi być zapakowany w walizki lub inne odpowiednie opakowanie umożliwiające bezpieczny przewóz, szczególnie zaleca się zamykanie bagażu na zamki szyfrowe lub kłódki.
2. Musi być oznaczony (najlepiej poprzez specjalną przywieszkę dostępną przy stanowiskach odpraw organizatora) imieniem, nazwiskiem oraz adresem, pod który należy odesłać bagaż w razie zaginięcia.
3. Nie zaleca się przewozu następujących przedmiotów w bagażu głównym:
- gotówki i papierów wartościowych,
- biżuterii, metali szlachetnych, kamieni szlachetnych,
- dzieł sztuki, wyrobów artystycznych o dużej wartości,
- komputerów, aparatów fotograficznych, kamer video, telefonów komórkowych oraz innych urządzeń elektronicznych, przyrządów optycznych,
- dokumentów urzędowych, handlowych lub prywatnych, tożsamości i dokumentów podróży,
- kluczy,
- leków,
- płynów,
- przedmiotów łatwo tłukących się,
- artykułów żywnościowych, szczególnie łatwo psujących się.
Linie lotnicze ponoszą odpowiedzialność za bagaż od momentu odprawy (check – in) aż do momentu odbioru bagażu przez Pasażera. Linie lotnicze nie ponoszą odpowiedzialności za zaginięcie lub uszkodzenie przedmiotów wymienionych powyżej przewożonych w bagażu rejestrowanym. UWAGA! Pasażer ma prawo do bezpłatnego przewozu 1 sztuki bagażu rejestrowanego (tzw. głównego). Ta generalna zasada przestała obowiązywać w przypadku TRAVEL SERVICE od listopada 2012, gdzie w ramach dozwolonej wagi bagażu rejestrowanego Pasażer może zabrać bezpłatnie więcej niż 1 sztukę bagażu. Waga jednej sztuki bagażu we wszystkich liniach lotniczych nie może przekroczyć 32 kg. W przypadku przekroczenia dopuszczalnych wymiarów bagażu rejestrowanego, jest on traktowany jako bagaż ponadgabarytowy i podlega dodatkowej opłacie. Każdy dodatkowy kilogram ponad limit jest traktowany jako nadbagaż i podlega dodatkowej opłacie w zależności od przewoźnika.

BAGAŻ PODRĘCZNY (TZW. KABINOWY)
Klient ma prawo do przewozu 1 sztuki bagażu w kabinie dla Pasażerów. Do limitów bagażu podręcznego nie są wliczane następujące przedmioty:
- mała torebka damska,
- płaszcz, szal lub koc,
- parasol lub laska,
- książki i gazety,
- aparat fotograficzny, kamera video, mały przenośny komputer,
- jedzenie dla niemowlęcia na czas trwania lotu,
- kule i przyrządy ortopedyczne.
Bagaż podręczny nie może zawierać:
- broni palnej i innego rodzaju broni jak i jej imitacji,
- przedmiotów o ostrych końcach lub krawędziach (m.in. nożyczki, pilniczek, żyletki, rzutki, korkociągi, pęsety, scyzoryki, noże itp.).
Leki i kosmetyki w bagażu podręcznym:
- Pasażerowie mogą przewozić leki i kosmetyki w bagażu podręcznym, jednak w oryginalnych opakowaniach nie większych niż 100 ml. Dodatkowo muszą być one zapakowane w przezroczystą i zamkniętą torebkę. Nie jest wymagane wcześniejsze zgłoszenie przewozu leków do organizatora.

PRZEWÓZ LEKÓW ZAWIERAJĄCYCH NARKOTYKI LUB INSULINĘ WRAZ ZE STRZYKAWKAMI
Należy zgłosić na 3 dni robocze przed planowaną datą wylotu na adres e-mail wraz z numerem rezerwacji oraz imieniem i nazwiskiem Klienta. Pasażer przewożący tego rodzaju leki powinien posiadać ze sobą podczas podróży AKTUALNE ZAŚWIADCZENIE LEKARSKIE W JĘZYKU ANGIELSKIM, STWIERDZAJĄCE O KONIECZNOSCI ZAŻYWANIA DANEGO LEKU.

PRZEWÓZ BAGAŻU SPECJALNEGO
1. PARASOL PLAŻOWY (wszystkie linie). Musi być zapakowany w odpowiedni sposób, najlepiej opakowany w folię, oklejony taśmą i koniecznie musi być opisany tak samo jak bagaż główny. Należy go nadać przy odprawie check-in. Za przewóz parasola NIE JEST pobierana dodatkowa opłata.
2. WÓZKI DZIECIĘCE (wszystkie linie). Wszystkie rodzaje składanych wózków dziecięcych przewozi się w ramach bezpłatnego bagażu*. W większości przypadków wózek ten może zostać oddany dopiero w momencie wejścia na pokład samolotu.
*W przypadku linii ENTER AIR bezpłatnie przewozi się tylko wózki dla dzieci do 2 roku życia. Dla dzieci powyżej 2 roku życia wózek wliczany jest w wagę bagażu rejestrowanego.
3. FOTELIKI DZIECIĘCE ORAZ NOSIDEŁKA PLASTIKOWE. Fotelik dziecięcy typu nosidełko (kołyska plastikowa) może być transportowany bezpłatnie w ramach bagażu podręcznego lub rejestrowanego w zależności od wymiarów. Sprzęty te muszą zostać oznaczone przy stanowisku check-in.
4. SPRZĘT SURFINGOWY, WINDSURFINGOWY, KITESURFINGOWY. Waga wyżej wymienionego sprzętu nie może przekraczać 32 kg a ilość w jednym komplecie nie powinna przekroczyć 2 pakunków.
5. SPRZĘT DO NURKOWANIA. Butle i aparaty tlenowe muszą być puste. Maksymalna waga 1 kompletu sprzętu do nurkowania nie powinna przekraczać 32 kg.
6. ROWER. W każdym przypadku rower powinien być złożony, przednie koło powinno być zdemontowane na czas podróży tak samo jak pedały, kierownica powinna być ułożona wzdłuż ramy roweru. Konieczne jest również spuszczenie powietrza z kół. Przewożony sprzęt powinien zostać zapakowany w pokrowiec bądź opakowanie kartonowe.
7. SPRZET NARCIARSKO-SNOWBOARDOWY. Przewóz sprzętu narciarsko-snowboardowego do 10kg/os. na rejsach czarterowych do AGP,BCN,ERZ,TRN,VRN jest bezpłatny. Istnieje możliwość kumulowania bagażu narciarskiego.
W przypadku przewozu dodatkowych sprzętów liniami regularnymi, usługa podlega każdorazowej wycenie. Przewóz dodatkowego sprzętu należy zgłaszać na 3 dni robocze przed wylotem na adres email razem z nr rezerwacji oraz imieniem i nazwiskiem Klienta. Prosimy o podanie także wagi sprzętu. Opłaty dodatkowe w tabeli zostały podane w JEDNĄ STRONĘ. Powyższe przedmioty podlegają przewozowi w miarę wolnej pojemności. W przypadku przewozu któregokolwiek ze sprzętów przewoźnik nie odpowiada za uszkodzenia w trakcie transportu.

ZAGINIĘCIE, USZKODZENIE ORAZ OPÓŹNIENIE W DOSTARCZENIU BAGAŻU
Zaginięcie lub uszkodzenie bagażu należy zgłosić przewoźnikowi lub przedstawicielowi linii lotniczych, natychmiast przy odbiorze bagażu w porcie przylotu przed opuszczeniem strefy odbioru bagażu i kontroli celnej. Przewoźnik lub jego przedstawiciel sporządza protokół pisemny zaginięcia lub uszkodzenia bagażu (PIR). Należy zachować kupon nadania bagażu, protokół (PIR) oraz bilet lotniczy lub odcinek karty pokładowej. Bagaż nieodnaleziony w okresie od 3 tygodni do 3 miesięcy (w zależności od linii lotniczej) od daty złożenia reklamacji jest uznawany za zaginiony. Odpowiedzialność majątkowa przewoźnika za bagaż utracony jest regulowana odpowiednimi przepisami, tak samo jak odszkodowania z tego tytułu. Reklamacje, w przypadku szkody (zniszczenie, splądrowanie) bagażu rejestrowanego, Pasażer musi wysłać przewoźnikowi do 7 dni od dnia odbioru bagażu. Roszczenia wynikające z odpowiedzialności za opóźnienie w dostarczeniu bagażu należy wysłać do 21 dni od dnia przekazania bagażu Pasażerowi. Rozporządzenie (WE) 2027/97, zmienione Rozporządzeniem (WE) 889/2002 i Konwencją o ujednostajnieniu niektórych prawideł dotyczących międzynarodowego przewozu lotniczego podpisanej w Montrealu 28 maja 1999 r. W przypadku opóźnienia w dostarczeniu bagażu Pasażerowie mają prawo do zakupu przedmiotów „pierwszej potrzeby” (środki higieniczne, bielizna, ubrania itp.) zgodnie z poniższymi wytycznymi:
1. Enter Air. Pasażer po upływie 24 godzin od zagubienia bagażu ma prawo dokonać zakupu przedmiotów „pierwszej potrzeby”. Nie ma ustalonej zryczałtowanej kwoty na ich zakup.
2. Small Planet. Nie ma określonej kwoty ani czasu, po upływie jakich Pasażer jest upoważniony do zakupu potrzebnych rzeczy – reklamacje rozpatrywane są indywidualnie.
3. Travel Service. W przypadku opóźnienia w dostarczeniu bagażu powyżej 24 godzin Pasażer ma prawo do zakupu rzeczy do kwoty 60 EUR. Po upływie 48 godzin Pasażer nabywa prawo do dalszych zakupów niezbędnych rzeczy.
4. PLL LOT. W przypadku opóźnienia całego bagażu poza krajem zamieszkania pasażera PLL LOT gwarantują zwrot kosztów poniesionych na zakup najpotrzebniejszych rzeczy w czasie oczekiwania na bagaż do wysokości 100 USD. Zakupy kosmetyków, perfum oraz innych rzeczy nie będących niezbędnymi artykułami rzeczywistej pierwszej potrzeby nie będą przez przewoźnika refundowane.

WRAZ Z REKLAMACJĄ NALEŻY PRZESŁAĆ ORYGINAŁY PONIŻSZYCH DOKUMENTÓW:
- kupon nadania bagażu,
- protokół szkody/zaginięcia (PIR),
- listę rzeczy znajdujących się w nim,
- bilet oraz kartę pokładową,

W PRZYPADKU OPÓŹNIENIA W DOSTARCZENIU BAGAŻU:
- obowiązkowo paragony potwierdzające zakup przedmiotów,
- informację czy bagaż był ubezpieczony (i gdzie) lub polisę ubezpieczeniową bagażu,
- opis uszkodzonego/zaginionego bagażu, ewentualne rachunki za naprawę/zakup nowego, jak również ewentualnie zdjęcie uszkodzenia bagażu,
- numer konta Klienta, na który zostanie wypłacone odszkodowanie, jeżeli reklamacja zostanie uznana przez przewoźnika.

ADRESY LINII LOTNICZYCH
1. AEGEAN AIRLINES. Aegean Customer Relations Department 31 , Viltanioti str. P.O. 14564 , Kifissia – Grecja Tel. + 30 210 626 19 21 Fax + 30 210 626 19 41 contact@aegeanair.com
2. AER LINGUS. Aer Lingus Customer Care Unit 300 Jericho Quadrangle, Suite 130 Jericho, NY 11753, USA Fax (516) 622-4281
3. AEROFLOT. Al. Jerozolimskie 65/79, 00-697 Warszawa, Tel. +48 (22) 6298262, 6281710, 6211611, Fax +48 (22) 628 25 57, E-mail: aeroflot@aeroflot.com.pl
4. AIR BALTIC. AIRPORT TICKET OFFICE Baltic Ground Services PL SP. z o.o. Tel. +371 67006006
5. AIR FRANCE/KLM. Dział Reklamacji AIR FRANCE/KLM: Nowy Świat 64, 00 - 357 Warszawa, Tel.+48 22 556 64 00, Biuro na lotnisku Chopina: ul. Żwirki i Wigury 1 , Warszawa
6. ALITALIA. ALITALIA SOCIETA’ AEREA ITALIANA S.P.A. Spółka akcyjna oddział w Polsce: Ul. Nowy Świat 64, 00-357 Warszawa, Tel. +48 22 5566 800
7. ADRIA AIRWAYS. Zgornji Brnik 130h 4210 Brnik, Slovenija. Tel: +386 (0)1 369 1010 (for calls from abroad) Tel: 080 13 00 (Toll free number for calls from Slovenia) E-mail: booking@adria.si
8. AUSTRIAN. Atrium Plaza, 29 Jana Pawla II Av. 00-867 Warszawa Tel. +48 22 520 34 20 E-mail: office.poland@austrian.com
9. BINTER CANARIAS - CENTRAL DE EQUIPAJES. Tel.+34 902 391 392 centralequipajes@bintercanarias.com
10. BRITISH AIRWAYS. Customer Relations (S506), PO Box 5619, Sudbury, Suffolk, CO10 2PG, United Kingdom, Tel. 00800 4411 592, Fax 00800 4411 593.

PRZEWÓZ ZWIERZĄT
1. Rejsy czarterowe. Istnieje możliwość przewozu małych zwierząt (psów lub kotów) o wadze do: 5 kg (Travel Service) oraz 8 kg (Enter Air, Small Planet, PLL LOT) - łącznie z klatką o wymiarach max 43x30x27 cm. Zwierzęta te mogą podróżować w kabinie pasażerskiej po uzyskaniu wcześniejszej zgody przewoźnika (podczas jednego lotu może być przewożone 1 zwierzę). Muszą też posiadać wszelkie niezbędne pozwolenia i zaświadczenia od weterynarza również w języku angielskim. Zapytanie o zgodę na przewozu należy kierować na 5 dni roboczych przed datą wylotu na adres email wraz z podaniem numeru rezerwacji oraz nazwiska Klienta. Opłata za przewóz zwierząt jest pobierana podczas odprawy bagażowej, zgodnie z tabelą "opłaty dodatkowe" po wcześniejszej akceptacji przez przewoźnika. Linie lotnicze w żadnym przypadku nie odpowiadają za obrażenia cielesne lub śmierć zwierzęcia podczas podróży.
2. Rejsy regularne. Przewóz zwierząt jest rozpatrywany indywidualnie w każdym przypadku. Niektóre linie lotnicze pozwalają na przewóz zwierząt. W zależności od wielkości i wagi zwierzęcia, będzie ono mogło podróżować albo z pasażerem w kabinie albo w luku bagażowym samolotu. Należy przestrzegać zarówno stosownych zapisów ustawy o dobrostanie zwierząt, jak również przepisów regulujących import i eksport zwierząt w krajach na trasie podróży. W przypadku podróży do Wielkiej Brytanii, przewóz zwierząt dopuszczony jest jedynie drogą cargo. W celu uzyskania szczegółowych informacji oraz rezerwacji należy skontaktować się z odpowiednim działem cargo linii lotniczych. Konieczne jest dokonanie rezerwacji z odpowiednim wyprzedzeniem – min. 72 godziny przed wylotem (liczba zwierząt przewożonych jednocześnie jednym samolotem jest ograniczona). Za przewóz zwierzęcia pobierana jest opłata, która uzależniona jest od wielkości i wagi zwierzęcia.

PRZEWÓZ OSÓB O SPECJALNYCH POTRZEBACH
1. Dzieci do lat 2 - infanty. Za infanta uznaje się dziecko, które w dniu wylotu i powrotu z/do Polski nie ukończyło 2-ego roku życia. W innym przypadku traktowane jest, jako dziecko i musi mieć wykupione oddzielne miejsce w samolocie. Reguła ta dotyczy poniższych linii:
ADRIA AIRWAYS
AEGEAN AIRLINES
AER LINGUS
AIR BALTIC
AEROFLOT
AIR FRANCE / KLM
ALITALIA
AUSTRIAN
BINTER CANARIAS
BRITISH AIRWAYS
BRUSSELS AIRLINES
CZECH AIRLINES
ENTER AIR
EMIRATES AIRLINES
FINNAIR
LOT
LUFTHANSA
NORWEGIAN
PEGASUS AIRLINES
QATAR AIRWAYS
SAS AIRLINES
SMALL PLANET
TRAVEL SERVICE
TURKISH AIRLINES
VIETNAM AIRLINES
WIZZ AIR
Rejsy czarterowe. Dzieci do 2 lat podróżują bezpłatnie na kolanach osoby dorosłej oraz nie przysługuje im bagaż jak osobie dorosłej lub dziecku powyżej 2. roku życia . Aktualne limity bagażu znajdują się w tabeli.
Dzieci do lat 2 muszą posiadać swój własny paszport/dowód osobisty. Z jedną osobą dorosłą może podróżować tylko 1 niemowlę. W jednym rzędzie może siedzieć tylko jedno dziecko w wieku poniżej 2 lat.
Dzieci poniżej 2 lat nie mają prawa do własnego miejsca w samolocie. Zatem nie ma możliwości dokupienia dodatkowego miejsca dla infanta.
Rejsy regularne. Regularne linie lotnicze stosują dla niemowląt specjalne taryfy. Dla niemowląt bez własnego miejsca najczęściej jest to 10% ceny biletu osoby dorosłej + odpowiednie podatki i opłaty lotniskowe. W cenie biletu niemowlętom przysługuje 1 sztuka bezpłatnego bagażu rejestrowanego (waga zgodnie z limitami danej linii lotniczej). Ze względów bezpieczeństwa osoba dorosła może mieć na kolanach podczas lotu tylko jedno niemowlę w wieku do dwóch lat. W przypadku podróży z dwojgiem dzieci, które nie ukończyły drugiego roku życia, pasażer ma możliwość zarezerwowania miejsca na sąsiednim fotelu, do którego może przymocować odpowiedni fotelik podróżny dla drugiego dziecka. Drugie dziecko podlega wtedy opłacie jak za dziecko z własnym miejscem do siedzenia.

2. Dzieci bez opieki (Travel Service). Przez dzieci bez opieki rozumie się dzieci powyżej 6. roku życia do ukończenia 12. roku życia podróżujące bez opieki osoby dorosłej (dzieci poniżej 6. roku życia nie mogą podróżować bez opieki osoby dorosłej). Linia Travel Service (QS/TVP) świadczy dzieciom podróżującym bez opieki usługę asysty (UM) w portach lotniczych oraz na pokładzie samolotu. Usługa ta kosztuje 60 EUR w jedną stronę (płatne na lotnisku).
Dzieci bez opieki zostaną przyjęte do przewozu pod warunkiem, że zostaną doprowadzone na lotnisko wylotowe przez osobę dorosłą, która przekaże przewoźnikowi wypełniony formularz (Unaccompanied Minor/MAAS; załącznik nr 2 do manuala), zawierający między innymi potwierdzenie, że w porcie docelowym na dziecko czeka inna osoba dorosła. Dzieci w wieku od 12. do 17. roku życia włącznie mogą podróżować same. Na wniosek rodziców lub opiekuna ustawowego może byc opcjonalnie świadczona usługa asysty (MAAS), która kosztuje 60 EUR w jedną stronę. UWAGA! W przypadku innych przewoźników niż Travel Service granice wieku dla dziecka bez opieki mogą być inne i niezbędne jest zweryfikowanie tego z wyprzedzeniem czasowym. W przypadku zapytań na ten temat prosimy o email najpóźniej 3 dni robocze przed datą lotu.
Rejsy regularne. W liniach regularnych przyjmuje się, że niepełnoletni w wieku pomiędzy 5 a 12* lat mogą podróżować samodzielnie tylko, jeśli korzystają ze specjalnego serwisu opieki. Opiekę sprawuje członek personelu pokładowego oraz pracownicy obsługi naziemnej. Dzieci i młodzież w wieku od 12* do 17 lat mogą podróżować samodzielnie bez asysty, na specjalne życzenie rodziców opieka może być zorganizowana na takich samych zasadach jak dla dzieci w wieku od 5 do 12 lat. Usługa jest dodatkowo płatna, powinna być zarezerwowana z odpowiednim wyprzedzeniem, prosimy o zgłaszanie zapotrzebowania najszybciej jak to możliwe najlepiej w chwili rezerwacji. Rodzice/opiekunowie, których dzieci będą podróżowały bez ich opieki, są zobowiązani wypełnić deklarację, że dziecko może podróżować samodzielnie.
*granice wiekowe mogą się różnić w zależności od przewoźnika

3. Kobiety w ciąży. Kobiety w ciąży mogą podróżować na pokładzie samolotów wg następujących zasad:
- do 26. tygodnia ciąży (do 20. tygodnia ciąży mnogiej) zalecane jest posiadanie zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do odbycia podróży (w języku angielskim),
- pomiędzy 26. a 34. tygodniem muszą posiadać ze sobą zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do odbycia podróży oraz potwierdzające zaawansowanie ciąży (w języku angielskim). W przypadku ciąży mnogiej muszą spełnić powyższe warunki od 20. do końca 28. tygodnia ciąży,
- powyżej 34. tygodnia (w przypadku ciąży mnogiej powyżej 28. tygodnia) przewoźnik może odmówić przyjęcia kobiety na pokład samolotu. Jeżeli jednak będzie ona podróżować, przewóz odbywa się na własne ryzyko kobiety i przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności.
- podróż kobiet w ciąży powyżej 34. tygodnia (lub 28. tygodnia w przypadku ciąży mnogiej liniami TRAVEL SERVICE - QS/TVP) musi być zgłoszona najpóźniej na 3 dni przed wylotem na adres email wraz z numerem rezerwacji oraz nazwiskiem Klienta.

4. Osoby niepełnosprawne – podróżujące na wózkach inwalidzkich oraz niewidomi i głuchoniemi. Osoby podróżujące na wózkach inwalidzkich przewożone są bez dodatkowych opłat (za wózek również). Są 3 grupy osób poruszających się na wózkach:
- potrzebujące transportu na wózku w terminalu, ale samodzielnie mogące wejść do samolotu i poruszać się po nim,
- potrzebujące transportu na wózku w terminalu i przy wejściu do samolotu,
- całkowicie niemobilne.
Na pokład samolotu przyjęte mogą zostać maksymalnie 4 osoby, które potrzebują asysty na schodach i w samolocie, przy czym możliwe jest przyjęcie tylko 2 osób całkowicie niemobilnych. W przypadku lotu dłuższego niż 3 godziny taka osoba musi podróżować z osobą towarzyszącą. Wózki inwalidzkie Pasażerów przewożone są jako bagaż rejestrowany i mogą być oddane obsłudze naziemnej dopiero przed wejściem do samolotu. Możliwość przewozu elektrycznych wózków inwalidzkich zasilanych akumulatorami musi zostać wcześniej potwierdzona przez przewoźnika. W celu sprawdzenia możliwości przewozu prosimy o przesłanie zgłoszenia na adres email wraz z numerem rezerwacji, nazwiskiem Klienta oraz specyfikacją techniczną wózka. Baterie od wózków akumulatorowych muszą być odłączone na czas lotu. Ze względów bezpieczeństwa nie ma możliwości przewozu pojazdów typu „segway”. Osoby niewidome, mogą podróżować z psami przewodnikami bez dodatkowych opłat w kabinie pasażerskiej. Pies przewodnik musi mieć założony kaganiec na czas lotu oraz musi być zgłoszony najpóźniej na 3 dni robocze przed datą wylotu na adres email wraz z numerem rezerwacji i nazwiskiem Klienta. Linie lotnicze muszą zostać poinformowane o podróży osób niepełnosprawnych (poruszających się na wózku, niewidomych, głuchoniemych) najpóźniej na 3 dni robocze przed datą wylotu. Zgłoszenia proszę wysyłać na adres email wraz z numerem rezerwacji i nazwiskiem Klienta.

5. Zgoda lekarska na przelot (FIT TO FLY). Linie lotnicze wymagają, by chory Pasażer posiadał przy sobie podczas odprawy i cały czas lotu zaświadczenie lekarskie (w przypadku Travel Service – QS/TVP na odpowiednim formularzu „Fit to Fly”) potwierdzające jego zdolność do odbycia transportu lotniczego. W przeciwnym wypadku linia ma prawo odmówić przyjęcia Pasażera na pokład. Zaświadczenie musi być w języku polskim oraz angielskim. Potwierdzenie lekarskie jest wymagane w następujących przypadkach:
złamania,
zranienia głowy (do 14 dni od wydarzenia),
ciężka choroba umysłowa (Pasażer musi podróżować pod opieką osoby mającej zagwarantowane miejsce obok),
niezdolność do siedzenia w pozycji wyprostowanej,
zawał serca (do 21 dni od wydarzenia),
udar mózgu (do 10 dni od wydarzenia),
nowo narodzone dziecko (do 7 dni od porodu),
ciąża powyżej 34. tygodnia (w przypadku ciąży mnogiej powyżej 28. tygodnia),
choroba będąca następstwem dekompresji,
odma opłucnowa (do 14 dni od wydarzenia),
ciężka zakrzepica żylna,
każda poważna lub ostra choroba zakaźna (w tym ospa wietrzna).
W załączniku nr 1 zamieszczony został formularz lekarskiej zgody na przelot „FIT TO FLY” dla podróżujących liniami Travel Service (QS/TVP).
Podróż Pasażera z wymienionymi powyżej przypadkami musi zostać zgłoszona najpóźniej na 3 dni robocze przed datą wylotu na adres email wraz z numerem rezerwacji oraz nazwiskiem Klienta.

WARUNKI ZMIANY NAZWISK
Rejsy czarterowe. Zmiana możliwa do 2 godzin przed godziną odlotu (wyjątek: rejsy realizowane Boeingiem 787 Dreamliner – 3 godziny). Za każda zmianę pobierana jest opłata manipulacyjna zgodnie z Warunkami Uczestnictwa. W przypadku zmiany nazwisk pasażerów na lotnisku przy stanowisku odpraw możliwa jest tyko płatność w gotówce.
Rejsy regularne. Każda zmiana nazwisk w przypadku lotów rejsowych musi zostać zgłoszona i pisemnie potwierdzona przez organizatora. Wysokość opłat za zmianę nazwiska obliczana jest osobno w każdym przypadku.
Nie ma możliwości zmiany nazwiska pasażera na lotnisku przed wylotem. Proszę zwrócić szczególną uwagę na zgodność nazwisk wpisywanych na rezerwacjach z danymi paszportowymi lub danymi z dowodu osobistego Klientów, ponieważ wszelkie błędy literowe na bilecie rejsowym mogą skutkować niewpuszczeniem Pasażera na pokład samolotu. W przypadku długich i dwuczłonowych nazwisk proszę o upewnienie się czy w systemie rezerwacyjnym zapisało się również całe imię i nazwisko Pasażera. W przypadku linii regularnych pasażerowie, którzy nie wykorzystali rejsu wylotowego, nie będą mogli skorzystać także z rejsu powrotnego, ponieważ ich bilet zostanie automatycznie anulowany przez przewoźnika.
UWAGA! Każdy z uczestników wyjeżdżających poza UE musi posiadać ważny paszport (minimum 6 miesięcy od daty powrotu do Polski). Organizator nie ponosi odpowiedzialności za osoby, które nie zostaną przepuszczone przez granicę z przyczyn niezależnych od biura. Obcokrajowcy załatwiają formalności wizowe we własnym zakresie. W przypadku wyjazdu do kraju, gdzie wymagane są wizy, Klienci są zobowiązani do dostarczenia dokumentów w oryginale do organizatora w terminie umożliwiającym otrzymanie wizy. Przy wyjeździe do krajów UE wymagany jest dowód osobisty lub paszport. Osobom posługującym się paszportem tymczasowym lub dyplomatycznym biuro podróży zaleca przed dokonaniem rezerwacji kontakt z placówką dyplomatyczną kraju docelowego z racji możliwych ograniczeń formalnych związanych z takim paszportem.

ODPRAWA PASAŻERÓW
W sezonie ZIMA 2015/16 , na wszystkich rejsach czarterowych oraz regularnych obowiązują odprawy bezbiletowe. W przypadku rejsów na Kubę (HOG,SNU), Klienci muszą odebrać przy stanowisku odpraw Kartę Turysty. Odprawa rozpoczyna się na 2 godziny przed godziną odlotu i kończy się 45 minut przed godziną odlotu. Wyjątki:
- rejsy realizowane przez linie Emirates Airlines oraz Qatar Airways oraz rejsy wszystkich linii do Izraela – odprawa zaczyna się 3h i kończy 1h przed planowanym lotem,
- odprawa Pasażerów podróżujących rejsami czarterowymi PLL LOT dalekiego zasięgu obsługiwanymi przez samoloty typu Boeing 787 Dreamliner (LRM,SNU,HOG,ZNZ,KBV) rozpoczyna się 3h przed godziną odlotu i kończy 1h przed godziną odlotu.
Każdy z Pasażerów wyjeżdżających poza Unię Europejską musi posiadać ważny paszport (minimum 6 miesięcy od daty powrotu do Polski). Przy wyjeździe do krajów Unii Europejskiej wymagany jest dowód osobisty lub paszport. Brak lub posiadanie nieaktualnego dokumentu skutkuje odmową przyjęcia na pokład bez prawa zwrotu kosztów biletu i świadczeń. Pasażerowie podróżujący z infantami mają prawo do odprawy poza kolejnością. Pasażerowie pod wpływem alkoholu lub skąpo odziani (stroje kąpielowe, bielizna) mogą nie zostać wpuszczeni na pokład samolotu. Pasażerom nie wolno przewozić w bagażu podręcznym opakowań o pojemności powyżej 100 ml oraz ostrych narzędzi (np.: scyzoryki, pilniczki, nożyczki). W przypadku niezastosowania się do tego wymogu, opakowania o wyższej pojemności będą skonfiskowane przez Straż Graniczną.
UWAGA! Informujemy, iż wszystkie miejsca w samolotach są przydzielane bezpośrednio przy odprawie - organizator oraz przedstawiciel organizatora obecny na lotnisku nie mają możliwości dokonywania wcześniejszej rezerwacji konkretnych miejsc.

ODPRAWA ONLINE W LINIACH REJSOWYCH
Niektóre linie rejsowe umożliwiają pasażerom samodzielną odprawę i wybór miejsca przez Internet. Ewentualna odprawa jest możliwa na stronie internetowej przewoźnika. Odprawa online jest możliwa w określonym czasie przed wylotem. Aby dokonać odprawy online, potrzebny jest numer rezerwacji lub numer biletu, które na konkretne zapytanie przesyła organizator. Po dokonaniu odprawy, system linii lotniczej zaproponuje wydruk karty pokładowej lub wyśle ją na podany adres email lub SMS-em na podany numer telefonu. Pomimo dokonania odprawy internetowej, prosimy pasażerów o zgłoszenie się do stanowiska organizatora na lotnisku w celu odnotowania swojej obecności.

PRZEWOŹNIK / ODPRAWA ONLINE
Adria Airways / tak, 24h przed wylotem
Aegean Airlines / tak, na 48h przed wylotem
Aerlingus / nie
Aeroflot / nie
Air Baltic / tak, na 72h przed wylotem
Air France / tak, na 30h przed wylotem; wyjątek USA na 24h przed wylotem
Alitalia / tak, na 24h przed wylotem
Austrian / sprawdź stronę www przewoźnika
Binter Canarias / tak, na 72h przed wylotem
British Airways / tak, 24h przed wylotem
Brussels / sprawdź stronę www przewoźnika
Czech Airlines / tak, na 30h przed wylotem
EL AL Israel Airlines / nie
Emirates / nie
Finnair / tak, 36h przed wylotem; wyjątek loty do USA na 24h przed wylotem
KLM / tak, na 30h przed wylotem; wyjątek USA na 24h przed wylotem
Lufthansa / tak, na 24h przed wylotem
PLL LOT / tak, na 24h przed wylotem
SAS / tak, na 22h przed wylotem
Qatar Airways / tak, na 24h przed wylotem
Turkish Airlines / tak, na 24h przed wylotem
Vietnam Airlines / nie
Wow Air / nie
Wizzair / nie

REJESTRACJA PASAŻERÓW W SYSTEMIE TSA
Rejsy czarterowe SNU, HOG. Zgodnie z wymogami Transportation Security Administration (TSA – Amerykański Urząd Bezpieczeństwa Transportu), dotyczącymi przelotów w przestrzeni powietrznej Stanów Zjednoczonych, wszyscy pasażerowie lecący lotem czarterowym PLL LOT na Kubę (SNU,HOG) w sezonie Zima 2015/2016 muszą być zarejestrowani w systemie TSA. W celu rejestracji niezbędne będą poniższe informacje dotyczące klientów:
- imię i nazwisko – zgodnie z danymi w paszporcie,
- data urodzenia,
- seria i numer paszportu,
- miejsce wydania paszportu (kraj),
- data ważności paszportu,
- płeć.
W związku z powyższym uprzejmie informujemy, iż wszystkie zmiany danych klientów na rezerwacjach na SNU oraz HOG na mniej niż 72 godziny przed rejsem muszą być pisemnie potwierdzone z organizatorem - brak zgłoszenia zmian może skutkować niewpuszczeniem pasażera na pokład samolotu.

CATERING
Brak cateringu, możliwość skorzystania z usługi typu SKY BAR:
- AER LINGUS
- AIR BALTIC
- BINTER CANARIAS
- ENTER AIR
- FINNAIR na rejsach po Europie
- LOT na rejsach regularnych po Europie
- NORWEGIAN
- PEGASUS AIRLINES
- SAS na rejsach regularnych po Europie
- SMALL PLANET
- TRAVEL SERVICE
- WIZZ AIR
- WOW AIR
Posiłek standardowy (śniadanie, obiad lub kolacja w zależności od pory dnia):
- AEROFLOT
- ALITALIA
- AIR FRANCE/KLM
- BRITISH AIRWAYS
- BRUSSELS
- CZECH AIRLINES
- EL AL ISRAEL AIRLINES
- EMIRATES
- FINNAIR na rejsach międzykontynentalnych
- LOT na rejsach czarterowych oraz regularnych długodystansowych
- LUFTHANSA
- QATAR AIRWAYS
- TAP PORTUGAL
- TURKISH AIRLINES
- VIETNAM AIRLINES
W przypadku linii EMIRATES i jej rejsów z przesiadką trwającą dłużej niż 4 godziny, pasażerom przysługuje posiłek na lotnisku przesiadkowym. Po odebranie odpowiednich voucherów powinni zgłosić się do stanowiska EMIRATES w strefie tranzytowej lotniska w Dubaju.

LOTY CZARTEROWE SAMOLOTEM TYPU BOEING 787 DREAMLINER
Poniżej informacje dotyczące poszczególnych klas na rejsach realizowanych samolotami typu Boeing 787 Dreamliner:
1. Klasa LOT Economy - wygodne, nowoczesne fotele (szerokość siedziska 43 cm), odległość między rzędami siedzeń 78-80 cm, indywidualne monitory 8,9", gniazdka elektryczne oraz gniazda USB, słuchawki z redukcją szumów,
bezpłatny catering, na który składają się (w zależności od pory rejsu):
Serwis 1: danie gorące śniadaniowe (naleśniki lub quiche) bądź kanapka, Napoje bezalkoholowe: woda lub kawa/herbata – serwis do posiłku,
Serwis 2: danie gorące lunchowe (wrap z kurczakiem lub makaron) bądź kanapka, Napoje bezalkoholowe: woda lub kawa/herbata – serwis do posiłku, limit bagażowy: 20kg (główny) i 5kg (podręczny).
2. Klasa LOT Premium Economy - szerokie, rozkładane fotele z regulacją zagłówka (szerokość siedziska 50 cm), odległość między rzędami siedzeń 93 cm, siedzenia rozmieszczone w trzech rzędach, indywidualne monitory 12,4" schowane w środkowych podłokietnikach, gniazdka do zasilania przenośnych urządzeń elektrycznych oraz gniazda USB, słuchawki z redukcją szumów, bezpłatny catering, na który składają się:
Serwis 1: Przystawka, sałata z dressingiem, danie gorące, deser,
Serwis 2: Przystawka, sałata owocowa, mały wafel czekoladowy, napoje alkoholowe: wino białe, wino czerwone, piwo (każdy alkohol – tylko 1 rodzaj) – serwis do posiłków + 1 między posiłkami, napoje bezalkoholowe (bez ograniczeń) : sok pomarańczowy, pomidorowy, jabłkowy, woda mineralna niegazowana, gazowana; napoje gazowane typu: Pepsi Cola, 7UP, napoje gorące: herbata czarna, kawa rozpuszczalna, mleko, priorytetowa odprawa przy odrębnym stanowisku przeznaczonym tylko dla Pasażerów klas LOT Premium Economy i LOT Business, Limit bagażowy: 25kg (główny) i 8kg (podręczny).
3. Klasa LOT Business - luksusowe fotele rozkładające się do całkowicie leżącej pozycji (długość fotela 190 cm, szerokość siedziska 54 cm), odległość między rzędami siedzeń 93 cm, siedzenia rozmieszczone w trzech rzędach,
indywidualne, duże monitory 15", gniazdka do zasilania przenośnych urządzeń elektrycznych oraz gniazda USB, słuchawki z redukcją szumów, koce, poduszki oraz przybory toaletowe, ruchome zasłonki pomiędzy fotelami pozwalające na oddzielenie się od współuczestników lotu, bezpłatny catering, na który składają się:
Serwis 1: przystawka, sałata z dressingiem, danie gorące (do wyboru z dwóch rodzajów: drób lub czerwone mięso), sery lub deser (wybór) ,
Serwis 2: przystawka, danie gorące bezmięsne, sałata owocowa, wafel czekoladowy, napoje alkoholowe: wino białe, wino czerwone, wódka biała, whisky, koniak, piwo (każdy alkohol – tylko 1 rodzaj) – serwis do posiłków + 1 między posiłkami, napoje bezalkoholowe (bez ograniczeń): sok pomarańczowy, pomidorowy, jabłkowy, woda mineralna niegazowana, gazowana; napoje gazowane typu: Pepsi Cola, Pepsi Light, 7UP, napoje gorące: herbata czarna i zielona, kawa z ekspresu, mleko, priorytetowa odprawa przy odrębnym stanowisku przeznaczonym tylko dla Pasażerów klas LOT Premium Economy i LOT Business, limit bagażowy: 25kg (główny) i 9kg (podręczny).

UWAGA! BRAK MOŻLIWOŚCI ZAMÓWIENIA POSIŁKÓW SPECJALNYCH (NP. WEGETARIAŃSKIE, BEZGLUTENOWE, DLA DIABETYKÓW). W ŻADNEJ Z KLAS NIE JEST MOŻLIWA WCZEŚNIEJSZA REZERWACJA KONKRETNEGO MIEJSCA.


LIMITY BAGAŻU - LOTY CZARTEROWE
Linia lotnicza / IATA / Bagaż dla osoby dorosłej / Kumulacja bagażu / Bagaż dla infanta / rejestrowany / podręczny / rejestrowany / podręczny
ENTER AIR / ENT / 20 kg** / 5 kg / Tak / 0 kg / 5 kg / wymiary zewnętrzne nie większe niż 80x120 cm / suma 3 wymiarów max 115 cm (np. 55x40x20 cm)
SMALL PLANET / P7 / 20 kg** / 5 kg / Tak / 10 kg / 0 kg / Suma 3 wymiarów max 158 cm / 56x45x25 cm
TRAVEL SERVICE / QS/TVP / 20 kg*/** / 5 kg / Tak / 0 kg / 0 kg / długość 1 boku max 150 cm; suma 3 wymiarów max 250 cm / suma 3 wymiarów max 115 cm (np. 55x40x20 cm)
LOT / LO / 20 kg (klasa LOT Economy), 25 kg (klasy LOT Premium Economy i LOT Business ) / 5 kg (klasa LOT Economy), 8 kg (klasa LOT Premium Economy), 9 kg (klasa LOT Business) / 55x40x23 cm
ADRIA AIRWAYS / JP / 23 kg / 8 kg / nie / 23 kg / suma 3 wymiarów max 158 cm / 0 kg / 55 x 40 x 23 cm
AEGEAN AIRLINES / A3 / 23 kg / 8 kg / nie / 0 kg / 0 kg / 56x45x25 cm
AER LINGUS / EI / 20 kg / 10 kg / nie / 0 kg / 0 kg / 50x40x24 cm
AEROFLOT / SU / 23 kg 10 kg / nie / 10 kg / 0 kg / suma 3 wymiarów max 115 cm (np. 55x40x20 cm) / suma 3 wymiarów max 115 cm (np. 55x40x20 cm)
AIR BALTIC / BT / 20 kg / 8 kg / nie / 10 kg / 0 kg / 55x40x20 cm
AIR FRANCE/ KLM / AF/ KL / 23 kg / 12 kg / nie / 10 kg / 12 kg / 55x35x25 cm
ALITALIA / AZ / 23 kg / 8 kg / nie / 10 kg / 0 kg / 55x35x25 cm
AUSTRIAN / OS / 23 kg / 8 kg / nie / 23kg / 0 kg / 57x54x15 cm / suma 3 wymiarów max 158 cm
BRUSSELS / SN / 23 kg / 12 kg / nie / 23kg / 0 kg / 55 x 40 x 23 cm
CZECH AIRLINES / CSA / 23 kg / 8 kg / nie / 10 kg / 0 kg / suma 3 wymiarów max 158 cm / 55x45x25 cm / suma 3 wymiarów max 115 cm (np. 55x40x20 cm)
EL AL / LY / 23 kg / 8 kg / 10 kg / 0 kg / 56 x 45 x 25 cm
EMIRATES AIRLINES / EK / 30 kg / 7 kg / nie / 10 kg / 5 kg / 55x38x20 cm / 55x38x20 cm
FINNAIR / AY / 23 kg / 8 kg / nie / 23 kg / 0 kg / 56x45x25 cm
LOT / LO / 23kg / 8 kg / nie / 23kg / 0 kg / suma 3 wymiarów max 158 cm / 50x40x23 cm / suma 3 wymiarów max 158 cm
LUFTHANSA / LH / 23kg / 8 kg / nie / 23kg / 0 kg / suma 3 wymiarów max 158 cm / 50x40x23 cm / suma 3 wymiarów max 158 cm
NORWEGIAN / DY / 2O kg / 10 kg / 0 kg / 0 kg / 55x40x23cm
TURKISH AIRLINES / TK / 25 kg / 8 kg / nie / 10 kg / 0 kg / 55x40x23 cm
SAS / SK / 23 kg / 8 kg / nie / 23 kg / 0 kg / 50x40x23 cm / Suma 3 wymiarów max 115 cm
QATAR AIRWAYS / QR / 30 kg / 7 kg / nie / 10 kg / 10 kg / 50x37x25 cm / 50x37x25 cm
WIZZ AIR / W6 / 32 kg / 42x32x25 cm - bezpłatnie / nie / 0 kg / 0 kg / większy bagaż podręczny podlega dodatkowej opłacie na lotnisku wg cennika Wizzair
WOW / WW / 20 kg / 5 kg / nie / 0 kg / 0 kg / 56x45x25cm
VIETNAM AIRLINES / VN / 20 kg / 7 kg / nie / 10 kg / 0 kg / 56 cm x 36 cm x 23 cm

OPŁATY DODATKOWE (PODANE W JEDNĄ STRONĘ!)
Linia lotnicza / Nadbagaż / Sprzęt nurkowy / Sprzęt windsurfing / Sprzęt kite surfing / Deska surf / Rower / Sprzęt do golfa / Klatka dla psa
ENTER AIR
24 PLN/ 6 €/ 8 USD/ kg
95 PLN/ 23 €/ 30 USD do 32kg
200 PLN/ 48 €/ 63 USD do 32kg
125 PLN/ 30 €/ 40 USD do 32kg
95 PLN/ 23 €/ 30 USD do 32kg
145 PLN/ 35 €/ 46 USD do 15kg
145 PLN/ 35 €/ 46 USD do 15kg
192 PLN/48 €/ 64 USD/klatka

SMALL PLANET
40 PLN/ 10 €/ 14 USD/ kg
40 €/ 55 USD/ 160 PLN
40 €/ 55 USD/ 160 PLN
40 €/ 55 USD/ 160 PLN
40 €/ 55 USD/ 160 PLN
40 €/ 55 USD/ 160 PLN
40 €/ 55 USD/ 160 PLN
40 €/ 55 USD/ 160 PLN/ klatka

TRAVEL SERVICE
24 PLN/ 6 €/ 8 USD/ kg
do 15 kg: 60 €
do 15 kg: 60 €
do 15 kg: 60 €
do 15 kg: 60 €
do 15 kg: 60 €
do 15 kg: 60 €
60 €/ klatka
15-32 kg: 120 €
15-32 kg: 120 €
15-32 kg: 120 €
15-32 kg: 120 €
15-32 kg: 120 €
15-32 kg: 120 €

LOT (czartery dalekiego zasięgu)*
85 PLN/ 20 €/ 27USD/ kg
400 PLN/ 100 €/140 USD
400 PLN /100 €/140 USD
400 PLN/ 100 €/140 USD
400 PLN/ 100 €/140 USD
400 PLN/ 100 €/ 140 USD
400 PLN/100 €/140 USD
70 €/ klatka

 

Newsletter

Dopisz się do newslettera i bądź na bieżąco informowany o promocjach i nowościach:
Travelzone.pl zapewnia najwyższe standardy bezpieczeństwa transakcji z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii szyfrowania danych
we współpracy z profesjonalnymi partnerami oferującymi bezpieczne płatności internetowe dla sklepów i serwisów,
akceptację kart Visa, MasterCard/EuroCard, JCB, Diners Club, Maestro i Visa Electron
a także szybkich przelewów internetowych (takich jak mTransfer, iPko).
Biuro Obsługi Klienta:

+48 801 00 31 26 (infolinia)
+48 24 36 23 996

pon.-pt. 09:00-19:00
sob.-niedz. NIECZYNNE

Formularz kontaktowy Tagi

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - szczegóły

DOTACJE NA INNOWACJE FUNDUSZE EUROPEJSKIE DLA ROZWOJU INNOWACYJNEJ GOSPODARKI

Ta strona używa cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz regulamin serwisu. Akceptuję Czytaj więcej