• oferty last minute 10 touroperatorów

2014-07-10 12:00:07

Pomoc - pytania i odpowiedzi

czyli najczęściej zadawane pytania:



1. Od czego uzależnione są koszty anulacji wycieczki?

Organizator wyjazdu dokonując kalkulacji kosztów anulacji wycieczki bierze pod uwagę m.in. koszty, które zmuszony będzie ponieść w rozliczeniach z hotelem, linią lotniczą, lokalnym kontrahentem i na ich podstawie określa wysokość tzw. kosztów anulacji jako procent ceny całkowitej wycieczki.

 

2. Co wpływa na cenę wycieczki?

Ceny wycieczek kalkulowane są przez organizatorów w oparciu o wiele czynników takich jak np. ogólne zainteresowanie hotelem na danym rynku (nie tylko w Polsce - hotele np. w Egipcie oferowane są przez kilkuset touroperatorów w Europie i Azji), liczba miejsc w hotelu, samolocie; kursy walut; termin wylotu i okres pozostający do wylotu; warunki umów z lokalnymi kontrahentami i wiele innych.

 

3. Czy oferty wszystkich organizatorów są identyczne dla tego samego hotelu i różnią się tylko ceną?

Oferty dwóch różnych organizatorów dla tego samego hotelu różnią się często szczegółami, choć bywa, że istotnymi z punktu widzenia Klienta np. różne rozkłady lotów, inny zakres świadczeń zawarty w cenie (np. rozszerzone ubezpieczenie turystyczne). Jednakże w przypadku ofert 2 touroperatorów dotyczących tego samego terminu, hotelu, lotniska wylotu i przede wszystkich typu pokoju - otrzymują Państwo na miejscu te same świadczenia hotelowe bez względu na markę organizatora. A skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać?

 

4. Kiedy otrzymam dokumenty podróży?

Obecnie większość organizatorów nie wystawia już dokumentów podróży - odprawa na lotnisku odbywa się bezbiletowo, na podstawie potwierdzenia rezerwacji i dokumentów tożsamości. W przypadku niektórych organizatorów dokumenty podróży (bilety lotnicze, voucher hotelowy, polisa ubezpieczeniowa) zostaną przesłane na Państwa email do 24h przed wylotem - o korespondencji zostaną Państwo poinformowani via sms.

 

5. Kiedy otrzymam ostateczny rozkład lotów?

Dla wiekszości rezerwacji otrzymają Państwo dodatkowe potwierdzenie godzin przelotów do 24h przed wylotem. Niektórzy organizatorzy przesyłają jedynie komunikaty w przypadku zmiany rozkładu lotów w stosunku do potwierdzenia rezerwacji. Dla wszystkich rezerwacji zalecamy jednakże kontakt z Travelzone.pl via email lub telefonicznie na dobę przed wylotem celem ostatecznego potwierdzenia godzin przelotów.

Przypominamy, że pierwszy i ostatni dzień wycieczki przeznaczony jest przez organizatorów na przeloty i transfery, nie na wypoczynek. Godziny lotu powrotnego potwierdzi Państwu rezydent na 1-2 dni przed wylotem i mogą one ulec zmianie. W ramach rezerwacji zapewnionych jest np. 7/14 dób hotelowych - co oznacza, że w przypadku powrotu w nocy 9 dnia, pokój będzie do Państwa dyspozycji do godz. 12 dnia poprzedniego. Najczęściej możliwe jest przedłużenie doby hotelowej za dopłatą w recepcji hotelu w wysokości określonej cennikiem hotelarza. Godziny przelotów ustalane są i zmianiane dowolnie przez linie lotnicze, które obsługują trasy przelotów czarterowych - organizator nie ma wpływu na ostaczny rozkład lotów, który może ulec nagłej zmianie z uwagi np. na warunki pogodowe, strajki na lotniskach czy awarie.

 

6. Co zawiera cena wycieczki?

Ceny prezentowane w serwisie Travelzone.pl są całkowite i zawierają wszystkie składniki płatne przy rezerwacji takie jak np. bilet lotniczy, transfer lotnisko-hotel–lotnisko, zakwaterowanie w hotelu, wyżywienie wg oferty; opiekę polskojęzycznego rezydenta, opłatę lotniskową, ubezpieczenie NNW, KL, bagaż, podatek VAT.
Cena wycieczki zawarta na umowie-zgłoszeniu nie zawiera: ewentualnych wiz płatnych na lotnisku po przylocie - Egipt 25 USD/os., Turcja 20 USD/os. a dla wycieczek objazdowych - ewentualnych biletów wstępu wg infomacji w programie.

 

7. Na czym polega opieka rezydenta?

Rezydent jest prawnym przedstawicielem organizatora w miejscu Państwa wypoczynku i jedyną osobą, która może podejmować ewentualne decyzje o zmianach hotelu lub przekazywać informacje nt. rozkładu lotu powrotnego. W trakcie pobytu rezydent będzie miał pod opieką nawet kilkanaście hoteli ale cały czas będzie w kontakcie telefonicznym,  będzie pojawiać się w hotelu co kilka dni, przedstawi Państwu ofertę wycieczek fakultatywnych i jeśli pojawią się wypadki losowe - pomoże w ich rozwiązaniu.

Przypominamy, że rolą rezydenta NIE JEST m.in. przekazywanie informacji nt. lokalnych atrakcji turystycznych i wydarzeń, udostępnianie telefonu do kontaktu z rodziną/znajomymi w Polsce, rozwiązywanie drobnych problemów w hotelu jak np. zmiana pościeli a także każdorazowe służenie jako tłumacz w kontakcie z pracownikami hotelu w codziennych sytuacjach.

 

8. Jakie są dodatkowe zalecenia/warunki udzialu w wycieczce samolotowej dla kobiet w ciąży?

W przypadku kobiet w ciąży szczególną uwagę należy zwrócić na (przykładowe informacje, warunki dla konkretnej rezerwacji mogą ulegać zmianie):

PRZELOT:

Kobiety w ciąży mogą podróżować na pokładzie samolotów wg następujących zasad:
:: do 26. tygodnia ciąży (do 20. tygodnia ciąży mnogiej) zalecane jest posiadanie zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do odbycia podróży (w języku angielskim),
:: pomiędzy 26. a 34. tygodniem muszą posiadać ze sobą zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do odbycia podróży oraz potwierdzające zaawansowanie ciąży (w języku angielskim). W przypadku ciąży mnogiej muszą spełnić powyższe warunki od 20. do końca 28. tygodnia ciąży,
:: powyżej 34. tygodnia (w przypadku ciąży mnogiej powyżej 28. tygodnia) przewoźnik może odmówić przyjęcia kobiety na pokład samolotu. Jeżeli jednak będzie ona podróżować, przewóz odbywa się na własne ryzyko kobiety i przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności. UWAGA! W przypadku linii TRAVEL SERVICE (QS/TVP) kobiety w ciąży powyżej 26. tygodnia (lub 20. tygodnia w przypadku ciąży mnogiej) muszą posiadać ze sobą zaświadczenie na specjalnym formularzu „FIT TO FLY”. Dodatkowo podróż kobiet w ciąży powyżej 26. tygodnia (lub 20. tygodnia w przypadku ciąży mnogiej liniami TRAVEL SERVICE - QS/TVP) musi być zgłoszona najpóźniej na 3 dni przed wylotem na adres email wraz z numerem rezerwacji oraz nazwiskiem Klienta.

UBEZPIECZENIE:

W ramach ochrony ubezpieczeniowej ubezpieczyciel opłacą koszty:

Koszty przedwczesnego porodu, który nastąpił nie później niż w 32 tygodniu ciąży. W ramach sumy ubezpieczenie pokryje koszty opieki medycznej,
lekarstw, pobytu w szpitalu w tym koszty opieki medycznej noworodka


DODATKOWE UBEZPIECZENIE:

Zaleca sie zakupienie dodatkowego ubezpieczenia turystycznego, które zawierać będzie wyższe niż standardowe kwoty odpowiedzialności ubezpieczyciela. Standardowo w cenie wycieczki zawarte jest ubezpieczenie kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków do kwoty ok. 15-20 tys. EUR; zaleca sie ok. 50 tys. EUR - koszt dodatkowej polisy to ok. 20-60 PLN/os.

9. Czy cena wycieczki spadnie?

Prosimy pamiętać, że obecnie niewielu organizatorów oferuje wycieczki z pobytem w hotelu w ramach oferty na tzw. gwarancji, w której organizator posiada do dyspozycji ściśle określona pule pokoi na cały sezon. Obecnie wiekszość ofert sprzedawana jest w ramach tzw. allotmentu - organizator czerpie ze wspólnej puli miejsc, która - szczególnie w sytuacji gdy większość organizatorów działających w Polsce, to oddziały zachodnioeuropejskich biur podróży - oferowana jest jednocześnie w wielu krajach. Na cenę wycieczki w Polsce ma wpływ np. popularność hotelu w Niemczech, Francji czy Wielkiej Brytanii. Efektem są z reguły wyższe ceny najlepszych i najpopularniejszych hoteli niż jeszcze kilka sezonów temu. Hotel może również bez uprzedzenia zakończyć sprzedaż pokoi w Polsce, by zaproponować miejsca na wyłączność na bardziej dynamicznym rynku.

10. Kiedy umowę-zgłoszenie uznaje się za zawartą?

Zawarcie umowy na świadczenie usług turystycznych następuje dopiero po: wygenerowaniu umowy z systemu touroperatora, zapoznaniu się z dokumentami przez Klientów, przesłaniu potwierdzenia dokonania pełnej płatności oraz pisemnym potwierdzeniu rezerwacji przez touroperatora. Niestety na każdym etapie może dojść do: błędu w systemie rezerwacji uniemożliwiającym potwierdzenie rezerwacji, wstrzymaniu sprzedaży przez hotel, wycofaniu oferty przez organizatora. Dlatego tak ważne jest aby zapoznać się z przesłanymi materiałami i dokonać płatności w terminie określonym przez Travelzone.pl. Dopiero po pisemnym potwierdzeniu rezerwacji przez touroperatora (wystawieniu potwierdzenia rezerwacji wycieczki) w przypadku zaistnienia jakichkolwiek okoliczności uniemożliwiających realizacje umowy, ma on obowiązek zaproponować Klientom ofertę alternatywną z zachowaniem ceny i ogólnych warunków pierwotnie wybranej wycieczki.

Newsletter

Dopisz się do newslettera i bądź na bieżąco informowany o promocjach i nowościach:
Travelzone.pl zapewnia najwyższe standardy bezpieczeństwa transakcji z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii szyfrowania danych
we współpracy z profesjonalnymi partnerami oferującymi bezpieczne płatności internetowe dla sklepów i serwisów,
akceptację kart Visa, MasterCard/EuroCard, JCB, Diners Club, Maestro i Visa Electron
a także szybkich przelewów internetowych (takich jak mTransfer, iPko).
Biuro Obsługi Klienta:

+48 801 00 31 26 (infolinia)
+48 24 36 23 996

pon.-pt. 09:00-19:00
sob.-niedz. NIECZYNNE

Formularz kontaktowy Tagi

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - szczegóły

DOTACJE NA INNOWACJE FUNDUSZE EUROPEJSKIE DLA ROZWOJU INNOWACYJNEJ GOSPODARKI

Ta strona używa cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz regulamin serwisu. Akceptuję Czytaj więcej